לאחרונה, אנו שומעים יותר ויותר את המושג "ניסור ביהלום". עם זאת, אנשים רבים אינם מבינים על מה באמת מדובר, ולמה בכלל צריך לבצע ניסור באמצעות יהלום. ניסור ביהלום הוא למעשה שיטת ניסור, אשר עושים בה שימוש כאשר רוצים לנסר חומרי בנייה חזקים במיוחד, ובכלל זה בטון. בדרך כלל, כאשר נרצה לבצע ניסור בבטון, נצטרך להיעזר בחומר חזק במיוחד, וזאת בשל העמידות הגבוהה והחוזק הרב של הבטון. בנוסף לעובדה שמדובר בחומר חזק ועמיד במיוחד, חשוב לדעת כי הבטון גם מרושת ברשתות ברזל ובעמודים שונים, שמטרתם להפוך אותו אף לעמיד יותר. עניין זה מסייע בשמירה על חוזק המבנה מחד, אך מקשה מאוד כאשר יש צורך בשיפוצים או בניית תשתיות חדשות מאידך. בדיוק עבור מצבים כאלה, ניסור ביהלום הוא הפתרון האידיאלי.

למה דווקא יהלום?
יהלום הוא החומר החזק ביותר בטבע, וככזה, הוא משמש אותנו רבות גם בענף הבנייה והשיפוצים. באמצעות ניסור יהלום, ניתן לפתוח פתחים ולקדוח בבטון באופן פשוט, מדויק ומהיר, ומבלי להותיר לכלוך רב. במרבית המקרים, ניסור ביהלום ישמש בעיקר לצורך פתיחת פתחים במבנה (כמו, למשל, חלונות בחדר ממ"ד), שינוי קיר מסוים בבית ועוד, באופן פשוט יחסית ומבלי לגרום לרעד או נזק כלשהו למבנה.

האם ישנן שיטות נוספות לקידוח או ניסור בטון?
ישנן שיטות נוספות לניסור בטון או קדיחה בבטון, אך חשוב להבין כי שיטות אלה אינן מדוייקות ויעילות כמו ניסור ביהלום, ועשויות לגרום לשלל נזקים במבנה. כדאי לדעת כי בעת קידוח בבטון, אנו עשויים לגרום בקלות רבה לרטט או רעד במבנה, שיערערו את התשתית שלו ויצרו בתוכו סדקים שעלולים להחריף עם הזמן ולסכן את האנשים במבנה. מסיבה זו, קיימת חשיבות גדולה לבחירת השיטה בה נבצע עבודות אלה, כאשר לניסור ביהלום יתרונות מובהקים ורבים על פני השיטות האחרות לניסור בטון.

מי יכול לבצע ניסור ביהלום?
עבודה של ניסור ביהלום היא עבודה מורכבת, הדורשת מיומנות, מקצועיות ודיוק רב – וזאת בשל הנזקים העלולים להיגרם למבנה בעת הקידוח או הניסור. לכן, מדובר בעבודה אותה יש להשאיר לאנשי מקצוע בלבד. בטרם הזמנת איש המקצוע, חשוב מאוד לברר עמו את השיטה בה הוא עושה שימוש לצורך הניסור בבטון, כאשר כאמור – ישנה עדיפות גדולה ביותר לביצוע עבודות ניסור ביהלום בלבד. כמו כן, כדאי מאוד לוודא כי לבעל המקצוע ותק רב בתחום, ואף לקבל עליו המלצות ממכרים או בני משפחה.





מתי צריך ניסור ביהלום