הבטון הינו חומר בנייה הנחשב לחזק במיוחד, וכזה שיש לו חסינות ועמידות גבוהה לשלל מצבים. מסיבה זו, הבטון נחשב לחומר מצויין, נפוץ ומבוקש מאוד בענף הבנייה, שכן באמצעותו, ניתן ליצוק יסודות חזקים ביותר למבנה, לבנות תקרות וקירות עמידים וכדומה. על אף חוזקו הרב של הבטון, בעת הבנייה נהוג לשלב בו גם רשתות ברזל ומוטות, שמטרתם העיקרית היא לחזק את הבטון אף יותר ולהפוך אותו לעמיד כפליים. כל היתרונות הללו גורמים לבטון לעמוד בגבורה בתנאי מזג אוויר קשים, עומס רב ופגעי טבע פוטנציאליים, אך עם זאת, מקשים עלינו בביצוע עבודות שיפוץ במבנה, שכן העמידות הרבה של הבטון מקשה מאוד על קדיחה בו, ריסוק שלו או חציבה בו בדרך כלשהי. כיום, הדרך היעילה והטובה ביותר לביצוע קידוח בטון מקצועי הינה באמצעות מקדחת יהלום. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא – לגזור ולשמור.

מהו קידוח בטון מקצועי?
קידוח בטון מקצועי הוא תהליך שבמסגרתו, אנו מבקשים ליצור חורים, פתחים או קידוחים כלשהם במבנים העשויים בטון. בשל העובדה שמדובר בחומר חזק במיוחד, התפתח הצורך בשימוש בחומר חזק אף יותר מבטון – הרי הוא היהלום – על מנת לאפשר קדיחה בבטון באופן נקי, פשוט ומהיר. מקדחת היהלום למעשה מסייעת למשתמשים בה לפתוח חורים במבנה או לקדוח בבטון, מבלי לגרום לזעזוע או רטט רב במבנה. עניין זה נשמע זניח לכשעצמו, אך חשוב מאוד להבין שרטט וזעזוע אותם עובר המבנה, הופכים אותו לחלש ופגיע יותר, וגורמים לו לנזקים פנימיים שעלולים בפוטנציה לסכן את חיינו. מסיבה זו, על הקידוח בבטון להיעשות באופן הכי פשוט, נקי וחד שניתן – באמצעות כלים מתאימים ואנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.

האם ניתן לבצע קידוח בטון גם ללא אנשי מקצוע?
אנשים רבים טועים לחשוב כי אם יקנו את הציוד המתאים לצורך קידוח בטון מקצועי, הם לא יצטרכו להיעזר באנשי מקצוע ויוכלו לבצע את העבודה בעצמם. בדומה לתחומים רבים אחרים, חשוב מאוד להבין כי קידוח בטון מקצועי הוא פעולה שיש להשאיר לאנשי מקצוע מיומנים בלבד, ובייחוד כאשר מדובר בעבודה המתבצעת בבנייני מגורים. הסיכון של גרימת נזק למבנה, לעיתים קרובות אינו שווה את החיסכון הכספי הקטן הזה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי קידוח בטון שמשתבש מסיבה זו או אחרת, עשוי לגרור אחריו עבודות שיפוץ יקרות וארוכות, שמטרתן למזער את הנזק הנגרם למבנה. לכן, מאוד לא רצוי לבצע קידוח בטון לבד.





קידוח בטון מקצועי